söndag 22 juni 2008

Margit går på bloggsemester


Även förra året sjönk aktivitetsnivån
på min blogg under juni. När det sedan började regna i juli så hade jag i alla fall det att beklaga mig över. Får se hur det blir i år, men himlen ser lovande helgrå ut.

Midsommar firade jag och Husmannen med pizza (utan sill), jag har läst, lagt pussel, sökt massor med jobb (host!), sett på fotboll (arbetslöshet kan mynna ut i de mest märkliga biverkningar) och författat i timtal.
Grannarna är bortresta och jag har fått hedersuppdraget att mata både fåglar och kaniner. Om någon vecka ska vi få underbart främmande från Luleå och jag planerar att besöka Stockholm så småningom för att titta på småknott, dricka kaffe och vara en inspekterande turist.

Hoppas ni alla mår bra! Den närmaste tiden f
ramöver kommer jag att ströblogga bara när andan faller på, ta en liten halvhjärtad bloggsemester. På återseende och kom ihåg att njuta av livet!



-

6 kommentarer:

Em. sa...

Det låter som du har det fantastiskt ordnat för sommaren.

Anonym sa...

Ha en trevlig sommar. Själv gör jag något som du själv förmodligen skulle önska: Jag jobbar. Hela sommaren.

Martina sa...

Em:
Jodå, den går möjligen att ta sig igenom med livet i behåll :)

Bert:
Trevlig sommar på dig me! Jag kommer förstås fortsätta spionera på din blogg mellan varven och avundas dig din oledighet.
Även om jag tycker att du är duktig på att njuta av livet ändå :)

Jenny. sa...

Då hoppas jag att det spöregnar hela juli ;)

Anonym sa...

Ha en alldeles förträffligt bra sommar och vila upp dig riktigt ordentligt så du orkar ta nya tag med din härliga blogg i höst!

Martina sa...

Tack tack så snälla ni är!
Fast så långt som till hösten kommer jag nog inte att hålla mig, det finns nämligen inget mer blogginspirerande än att säga att man inte ska blogga :)