fredag 1 januari 2010

Lästa böcker 2011

22. Sigrid Combüchen - Spill: en damroman
Betyg:

/.../


21. Lars H. Gustafsson - Växa - inte lyda
Betyg:

Fina tankar om barnuppfostran.



20. Rosamunde Pilcher - Vägen hem
Betyg:

(Oavslutad)



19. Per Anders Fogelström - Minns du den stad
Betyg:



18. Gudrun Abascal - Att föda
Betyg:

/.../


17. Jenny Jägerfeld - Här ligger jag och blöder
Betyg:



16. Mian Lodalen - Smulklubbens skamlösa systrar
Betyg:

Rolig, lättillgänglig och diskret undervisande i homosexdebatten.



15. Nam Le - Båten
Betyg:



14. Ola Larsmo - Jag vill inte tjäna
Betyg:



13. David Nicholls - One day (eng)
Betyg:



12. Christina Herrström -Tusen gånger starkare (ungdomsroman)
Betyg:



11. Margaret Atwood -Oryx och Crake
Betyg:



10. Per Anders Fogelström - Barn av sin stad
Betyg:



9. Lionel Shriver - Vi måste prata om Kevin
Betyg:



8. Helle Helle - Rödby - Puttgarden
Betyg:



7. Anne B. Ragde - Eremitkräftorna
Betyg:



6. Bernhard Schlink - Högläsaren
Betyg:



5. Margaret Atwood - Kattöga
Betyg:



4. Liv Strömquist- Prins Charles känsla (serie)
Betyg:



3. Muriel Barbery- Igelkottens elegans
Betyg:



2. Per Anders Fogelström - Mina drömmars stad
Betyg:

Toppenbok! Ska fortsätta läsa de andra i serien sedan.


1. Steinar Bragi- Kvinnor
Betyg:

En utmärkt bok

2 kommentarer:

Nina sa...

Trevligt att du läser Igelkottens elegans. Jag fick ett mejl idag från en kompis som skrev att jag hade rätt i att han skulle gilla Khemiris andra bok. Jag har inte läst den än så det är inte så troligt att han har fått boktipset från mig men det är ju trevligt när folk tror att man ger dem bra boktips. Det är väl bara att ta åt sig äran! :D

Martina sa...

Ja Igelkottens elegans är ett väldigt bra boktips :)