tisdag 5 januari 2010

Årskontrakt

Varje år skriver jag ett kontrakt med mig själv. Kontraktet inleds med tre saker jag lovar mig själv att göra inom ett år, tre egenskaper jag vill utveckla, tre ämnen jag vill lära mig mer om och tre saker jag önskar ska hända. Simsalabim! Jag funderar på hur jag vill ha det med mitt arbete, i min relation och med mitt skapande, vilka onödiga ”måsten” som kan kasseras för gott. Jag listar saker som tar för mycket eller lite av min tid. Många av sakerna går faktiskt i uppfyllelse medan andra får stå kvar år efter år.

Det är viktigt att ibland tänka efter vart man är på väg, vem man håller på att utveckla sig själv till och om det är den människan man vill vara.

3 kommentarer:

Jenny. sa...

Ja, verkligen :) Och det är roligt att se både de små och stora framstegen längs vägen. Jag skulle dö av tristess om jag inte tänkte på sånt där varje dag :)

Martina sa...

Självpedagogik :)

Jenny. sa...

indeed :)