onsdag 10 december 2008

...

Måste sluta äta lussekatter till frukost.
Och konjakskransar.

12 kommentarer:

Anonym sa...

Varför det? Jag tycker det är en alldeles utmärkt frukost. Inget får fart på kroppen som en dos socker. Och kaffe. Och cig.

Em. sa...

hahaha..... oh jag skall göra julpussel+bak på söndag har du några tips?

Anonym sa...

Konjakskransar är förhoppningsviss någon sorts backelse och inte en krans av konjak flaskor om Margits hals som måste drickas till lussekater.....

Jenny. sa...

Åh gudars. Jag måste börja äta lussekatter till frukost. Och konjakskransar ;)

Martina sa...

Fina Annapanna:
Sockerkicken är onekligen trevlig och beroendeframkallande.

Fina Em:
Pepparkakshusbak ska inte underskattas - pyssel och bak i ett :)

Fina Husman:
Konjakskransarna är de där vita kackorna i frysen som nästan håller på att ta slut :) Inga backelser alltså. Kackor.

Fina Jenny:
Praliner funkar nog också.

Nina sa...

Lussekatter är väl som en juligare sorts smörgås? Båda är gjorda på mjöl. Och om det är russinen du tänker på som inte är nog frukostiga så är det ju såna i müsli också. Lägg till lite pepparkackor så är frukosten komplett.

Anonym sa...

En gång bakade min sambo lussekatter. De blev den gången vääääääääääääääääldigt stora.

Samtal från tillfälligt förrymd sambo, någon vecka senare:
"Har du fixat någon lunch då?"
Jag var hemma från jobbet och sjuk, precis som nu.
"Ja, jag tog en lussekatt", sa jag och lät eländig.

Nuförtiden är lussekatterna kattungssmå.
Därför tar man gärna två.
(OBS! Rim.)
Men de räcker definitivt inte som lunch. Ändå!

(Jäklar. Poet skulle man bli.)

Anonym sa...

Bert... Det var jag det. ;-)

Martina sa...

Fina Kanina:
Som en föräldlad form av smörgås. Med extra mycket gult.

Fina Bert:
Inte alltid man hitter poetiska storverk i kommentarsfältet.

För att kunna få en riktig allsidig kost bör jag alltså även baka en större lunchversion.
:)

Anonym sa...

Faktiskt min frukost imorse! Jag blev upplurad 06.45 för att inte missa Malmö stads lucia mimande till de sedvanliga sångerna. Te och lussebulla var det. Somnade faktiskt inte om förrän vid 9 efter att ha fördjupat mig i vilka mårddjur som finns i Sverige.

Martina sa...

Fina Mats:
Haha, mimande skånska lucior kan ju kanske vara värd lite extra ansträngning - te och lussebulla och fördjupad kunskap i den mårdiska populationen också för den delen.

Kittin sa...

Annars kan man såhär i juletid äta skumtomtar till frukost. Det gör jag.