tisdag 16 mars 2010

Skapandeprocess

Det var när jag gick kursen i grafisk design som jag först kom i kontakt med det här med skapandeprocesser. Första steget är att samla inspiration, därefter kommer skissandet, (en för mig ganska påfrestande fas och mödosam fas) och sedan - slutligen? - putsarfasen, färdigställandet, då när det fula ska bli vackert, sprickorna spacklas igen och döljas med ett lager glänsande lack. Just nu är jag i den slutgiltiga fasen (hoppas jag) både när det gäller den skrivna boken och sagoillustrationerna. På förmiddagen raderar jag meningar och skriver om, försöker ge texten själ. På eftermiddagarna går jag över till ritprogrammet och lägger ut linjer och fyller i med färg. Jag har väldigt roligt. Med bloggandet är det skralare. Men det vänder väl.
Snart är det vår gott folk! Hoppas ni mår bra.

4 kommentarer:

Em. sa...

Jag är mycket nyfiken på den där sagan. Jag tycker om dina små figurer och boken kanske blir en hit hos knyttet.

Martina sa...

Tack va snäll du är. Sagoboken är något jag gör tillsammans med två andra. Lovar att du ska få ett exemplar när den är färdig :)

Anonym sa...

Suck, nu har det inte kommit något nytt på snart en månad. Vi har ju inget att läsa måste du förstå./Exa

Martina sa...

Oj då, är det redan en månad. Så här kan vi ju inte ha det.


:)