onsdag 19 oktober 2011

...

Regn och blåst. Långsamma dagar inomhus där jag längtar efter min stund framför datorn med honung och grädde i tekoppen och en sovande Nour i famnen. Jag pendlar mellan trötthet och förtjusning. Snart har det gått fyra månader av mina föräldradagar. Det är så lätt att glömma, det där med att vara i nuet. Att ta tillvara. Min föräldraledighet i efterhand, hur vill jag att den ska ha sett ut? Ett städat varmt kök och en nöjd bebis på sin filt på golvet. Utflykter. Radion som står på. Friska promenader ute och avslappnade vänner på besök.

Nå.

Idag har jag i alla fall orkat dammsuga. Tömt kattlådan. Nour har iii-skrattat när jag pussade henne bakom örat. Vi har åkt buss och jag har sjungit samma sång trehundratusen gånger. Vi upptäcker världen bit för bit.


Inga kommentarer: