måndag 12 november 2007

I huvudet på Margit


T
ror att det är för många tankar som surrar för närvarande. Ogripbara.

Bakade bröd igår, suckade mycket och låg och läste alldeles för länge. Vaknade, blev stressad och skitförbannad. (Stackars husmannen.) På väg till jobbet roade jag mig med att fantasigräla med min chef. Han måste ha känt av vibbarna för mötet gick på fem minuter blankt. Chefer är hala rackare.

Husmannen har köpt en cykel som saknar en massa delar som kostar pengar och jag har börjat träna igen. Vilket är bra. Tänkte svettas ut lite ilska och självotillräcklighet senare idag.

Att brodera stökar ner. Mellan alla små tygbitar, trådar och nålar som sticker upp från soffkuddarna ligger buntar med intressanta tidningar att plöja igenom. Talböcker och filmer som väntar på att jag ska få tid.

Sen har jag gått och blivit mediakritisk och tycker att alla ska bli lika frälsta som jag och läsa denna långa text:

Ett samtal mellan Maria-Pia Boëthius och Johan Ehrenberg i ETC.

Längtar efter jul och ledighet.



-

Inga kommentarer: