måndag 3 december 2007

Att sprida kärlek


Idag har jag mest varit sur och betett mig som om jag bodde i ett akvarium. Utan vatten då.

Dialog med kollegan:

- Margit, kan du skriva ut den här åt mig?
- Mm...
- Margit?
- Va?
- Kan du- (uppgiven dramatisk gest med armarna) - Skit samma, jag gör det själv.
- (viskar ohörbara saker)
- Sa du något?
- Nej. Gjorde du? Du vet, det är ganska svårt att höra när du försvinner bakom väggen så där. Det blir o t y d l i g t.
- (mumlar ohörbara saker)
- Vad sa du?
- Inget.
- Något sa du.
- Ska du äta lunch idag?
- Kanske.

Lunchen fick hon betala
1 och erbjöd sig sedan att skjutsa mig hem2. Klappade mig på benet och sa gumsan. Kan inte ha varit så illa. Vi är fortfarande goda vänner. Det där spända i käkarna hade hon nog redan innan.


1 "Oj då, jag har visst glömt hämta ut pengar, skulle du...?"

2
"Men kom igen! Det regnar faktiskt!"


-

2 kommentarer:

Jenny. sa...

Jaha, här vänder man ryggen till några dagar och vips har du bloggat så roligt att man dör hahaha! Och flera på rad! Inte för att du är tråkig annars men det här är ju världsklass HA HA HAAA!! :)

Martina sa...

Tack!