måndag 9 februari 2009

Sen sist

När väckarklockan ringde i morse ville jag helst bara dra upp täcket ytterligare och fortsätta sova en hel dag. På sin höjd gå upp för att baka kanelbullar och omplacera saker. Är genomtrött och nedstämd och mest upplagd för att ondgöra mig över världens tillstånd och om hur rackarns synd det är om mig - även om det inte är det.

Roligt sedan sist:

1. Jag är inne på tredje veckans varje-dag skrivande och är väldigt stolt över det.
2. Jag och Husmannen fick biljetter till genrepet av operetten Läderlappen.
3. Våra tidigare grannar och tillika hyresvärdar har bjudit på kladdkaka och kaffe i städpausen och skänkt oss deras hörnsoffa.
4. Vi har turistat på IKEA och köpt småprylar och jag har lånat nya filmer på biblioteket.
5. Jag har flyttat in i världens finaste lägenhet med världens finaste Husman.



Foto: Mats Bäcker, GöteborgsOperan

6 kommentarer:

Em. sa...

Åh, Läderlappen skall jag med på.

Martina sa...

Skoj! Den var ljus och lättsam. Som buskis fast med operasång :)

Sven Teglund sa...

Vad tycker du om Bruno K.Öijers bok? Visst är den fantastisk!

Martina sa...

Jo, det är sällan jag läser dikter men Öijers bok är underbar!

Jenny. sa...

Du är alltid så kulturell. Jag tar mig aldrig ur soffan. Och roliga saker kan du hitta att tänka på fast du är nedstämd. Respect.

Martina sa...

Försöker finta hjärnan och fokusera på det positiva. Funkar si så där :)
Det är lätt att vara kulturell när man får gratisbiljetter i näven lite då och då. Mer opera till folket.