torsdag 3 januari 2008

Återuppstånden


Så var julsemestern över för den här gången. I morse rullade vi in på svenskt territorium efter en hyfsat angenäm busstur. Min mobil blinkande nyvaket, log lite osäkert, pep och hälsade mig sedan välkommen till Tyskland (!) Bättre sent än aldrig som man brukar säga.

Hemma fann vi en burk med minikakor i trappan, att krukpersiljan var genomdöd, ormbunken halvtorr och elementen kyliga. Annars verkar allt vara som vanligt. Jag sitter redan på jobbet och bloggar.

God fortsättning gott folk och fint att ni finns!

-

4 kommentarer:

Anonym sa...

Jag läste på en blogg att som de tolv första dagarna på året är kommer resten av året bli. Jag tolkar det som att du kommer få kakor och sitta på jobbet och blogga nästa år :D Inte så tokigt. Själv kommer jag sova för länge och ha huvudvärk hela februari..

Jenny. sa...

Välkommen hem!

Anonym sa...

Och jag som varit så orolig!

Ein Gutes Neues Jahr wünsche ich dir.

Martina sa...

Kanina:
Låter som ett lovande år för min del då. Själv har du ju några dagar på dig att justera.

Jenny:
Tack!

Bert:
Ein Gutes Neues till dig me! Och fint att du oroar dig! :)