fredag 3 april 2009

Vårilska

Sov tolv timmar i sträck, vaknade och var förbannad. Jag är arg på min chef igen och har gått och grubblat i flera dagar på hur ilsket mail jag kan skicka, varför jag är arg egentligen, vad konsekvenserna kan bli och vad jag vill att konsekvenserna ska bli - om jag ens har rätt att vara arg. Gravt slöseri med ledig tid.



Men lite vårsol har jag också hunnit med, stående mitt på en öde fotbollsplan och lite senare på uteserveringen med en kopp kaffe och en bok. Avslutade utevistelsen med att handla hos den übertrevliga kassören i matbutiken runt hörnet:
- Det här ser ju ut att bli gott... svamp... avokado... och så toppar du det med ett kilo salt. Det är inte bra för kroppen vet du, ett helt kilo. Du kommer bli uttorkad.

5 kommentarer:

Nina sa...

Vissa kan det här med försäljning. Sedan går man därifrån och undrar hur det kommer sig att det är de som har jobbet och inte jag. Jag skulle ju göra det så mycket bättre :) (Jag skulle glatt tigande ha serverat saltet och sedan sålt drycken till dubbla priset!)

Martina sa...

Jag handlade alltså i matbutiken (la till det i texten) och det var ingen kritik mot kassören i fråga, han är väldigt trevlig och gör en glad :)

Stifflert sa...

Vilken rar kassör. jag vill också ha en sån. Då skulle jag handla jämt. Fast iofs är flickorna på ica här väldigt trevliga. De har börjat hälsa på mig även utanför affären. Jag är nog där för ofta...

Nina sa...

Jag läste igen nu och följde länken (såg den inte först...) och nu inser jag att det faktiskt var en trevlig kassör. Inte ironiskt. Allt handlar om tonfallet :)

Martina sa...

Stifflert:
Jag kan höra om han kan tänka sig att åka på turné :)

Kanina:
Jag uttryckte mig väldigt luddigt. Jag ber om ursäkt.