torsdag 19 mars 2009

Social energi

Det finns en oerhört trevlig och kvick kassör som jobbar i matbutiken runt hörnet. Jag undrar om det gör att jag kommer handla där oftare eller mer sällan.

"Tyvärr älskling, köpte ingen mjölk idag. Kände mig inte tillräckligt spirituell."

Tacka vet jag kyliga grönsaksdiskar, sterila mejerigångar och neutrala ansikten som säger hej - var det bra så - trehundrafemtiotreochnittio - kvitto? Inte någon som glatt berättar om den missade tvättiden och omaka strumpor.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Det där är en humörfråga. Ibland gillar man übertrevliga kassörer, ibland vill man bara att de håller käften.

Martina sa...

När jag handlar på de små runt-hörnet-butikerna är jag oftast hungrig och när jag är hungrig är jag inte så snäll. Och framförallt inte social. Ändå har det ju sin charm. Lite som en blogg. Fast i verkligheten.

:)