måndag 2 mars 2009

Måndag

Cyklade i fallande snöslask till ett morgonmöte med mina forna kollegor. I vanlig ordning kom de en halvtimme sent och i vanlig ordning hade jag glömt att det var så det gick till. Därefter ägnade de sig ganska uteslutande åt att namndroppa fotbollsspelare aktiva anno 1964. Gäsp.

Efter att ha bytt en klarblå espressokokare mot en silvrig cyklade jag hem i fallande snöslask och lade mig genast på soffan för att låta min krassliga lekamen återhämta sig.

Planen för dagen var att skriva men först blev jag tvungen att se på kommissarie Lynley och Dr. Phil (jodå), äta lunch och sedan göra alla måsten som att lämna återbud till skulptören och ta reda på varför TV1000 och Canal Plus inte längre trivs i vår teve och att SJ tänker behåller halva biljettpriset om jag avbokar Grövelsjöresan.

Inga kommentarer: