torsdag 5 mars 2009

Nästan genomfrisk

Vaknade, tog med mig kudde och täcke, svängde vänster i hallen och ramlade ner i soffan istället. En ledig dag med bara en liten uns förkylningsrest kvar i kroppen. Jag hostade lite prövande, åt sedan frukost och satte mig vid datorn för att skriva. Två timmar senare tog jag en blåsig promenad, handlade päronsaft, ägg och halloumi, skruvade upp gardinstänger och en skrivbordslampa. Imorgon ska jag jobba igen. Får förkylningen ny fart av det så blir jag besviken.

4 kommentarer:

Nina sa...

Om sjukdomen kommer tillbaka så vet du säkert att det är jobbet du är allergisk mot.

Martina sa...

Precis, då får jag vidta drastiska åtgärder.

Mr K sa...

Jag tror bestämt att vi bor extremt nära varandra.

Martina sa...

Aha, bloggarna finns där man minst anar :) Trevligt att ha dig som granne.