onsdag 18 mars 2009

Arbetsförmedlingen made me do it

Det finns saker som jag absolut inte vill göra. Saker som jag gärna skjuter upp eller försöker ersätta med andra halvtråkiga saker som i förhållande till de nya förutsättningarna plötsligt känns helt överkomliga...

Igår vek jag kläder, skruvade upp klädhängaren i hallen, bakade bröd och nougatkakor.
- Jaså, du har en massa andra saker som du borde göra egentligen, sa min klarsynta pojkvän (ä.k Husmannen) när han kom hem.

Idag provade jag gympaskor, (tyvärr fanns de bara i rött eller med stora sciencefictionaktiga knappar på sidan), köpte present till svärmor som fyller jämnt, svor över dammsugaren, (för att den ska fungera måste man gå superlångsamt och gravt krumbuktad och vinkla själva dammsugarmunstycket och även stanna efter varannan meter för att handgripligen pilla in dammet), gå ut med all källsortering och kompost, ringa Sensus, ComHem, Telia och Länsförsäkringar. Och all denna möda på grund av en ny handlingsplan som ska formuleras. Jag tycker arbetsförmedlingen har lyckats bra med att sysselsätta mig.

4 kommentarer:

Jenny. sa...

Jag har skrivit 13 handlingsplaner på två månader på jobbet, jag kanske ska bli din personliga assistent i ärendet ;)

Martina sa...

Anytime darling! :)

Nina sa...

Jag tycker att du borde få övertidsersättning på din sysselsättningspenning så sysselsatt som du är!

Martina sa...

Ska fråga dem hur det är med den saken, om det inte vore dags för en ersättningsförhandling :)