lördag 7 mars 2009

Metaltown igen?


Efter förra årets Metaltown bestämde jag mig för att det inte var något för mig. Det var kallt, alldeles för mycket metal, för många som knuffades och trist när man som jag inte ser så mycket mer än axlarna på den skinnklädda mannen framför mig.

Men med band som Slipknot, Disturbed, Dir en grey och Mustasch så kanske ändå...

En stor nackdel är att jag inte dricker längre. En festival är gjord så att man nästan behöver det där varma ruset för att inte lägga märke till hur toaletten ser ut egentligen och som gör det så mycket enklare att knuffa tillbaka när man oombedd fått en armbåge rakt i plexus solaris. Ett rus som gör att man kan prata med alla, lyssna på ingen och lägga sig och sova på en liten gräsmatta om intrycken skulle bli för många. Men men. Starkvaror blir det icke men kanske ett par platåskor med matchande stödstrumpor.

Inga kommentarer: