måndag 2 november 2009

Barbacka

Någon har stulit min cykelsadel och därför promenerar jag istället, en aktivitet som alltid inleds med viss motvilja som sedan går över och blir något uppskattat. Efter lunch blev jag kvar på biblioteket där jag fördjupade mig i en text om den svenska synden och i en text som jag, om sanningen ska fram, inte förstod mycket av. Att studera känns viktigt och roligt men jag saknar att skriva och hinna träffa vänner och bekanta. Här hemma har jag tänt ljus och lyssnar till Jennys jullista. Husmannen är och jobbar. Igår roade han mig genom att läsa ur nordstedts svenska ordbok. Jag skrattade så jag grät.

4 kommentarer:

Nina sa...

Jag fick mina handtag stulna för nåt år sedan och en cykelkorg. En kompis blev av med stödet, växelvajern och halva kedjeskyddet i somras. Och nu din sadel. Om ca 10 år har tjuven en komplett cykel.

Det var länge sedan jag skrattade så jag grät. Kanske får ta mig en titt på ordboken. Något särskilt avsnitt som är extra roligt?

Jenny. sa...

jaa, vad fint att det finns fler än jag som tänder ljus till den där listan, lite som att vi myser tillsammans :)

Martina sa...

Kanina:
En tjuv med tålamod. Med sådan envishet är det nästan så jag unnar henne/honom sadeln :)

Husmannen läste mest på O men också lite på A. Knepet handlar om betoning och ingen respekt för det svenska språket.


Jenny:
Ett tänt ljus på vardera kust för vänskapen och för julen :) Det enda vettiga man kan göra i november.

Jenny. sa...

Ja, fint :)