tisdag 1 juni 2010

Mod

Nu har jag mailat iväg min boktext för en första genomläsning. Instruktionerna för hur kritiken får framföras är nästan lika omfattande som själva boken. Jag är både rädd och förväntansfull och försöker komma ihåg att tänka:

- låga förväntningar, låga besvikelser
- i första hand skriver jag för att det är roligt
- kritiken kommer få mig att utvecklas
- mina läsare vill mig väl

Nu ser jag fram emot minst två veckors skrivledighet! Läge för att damma av färgtuberna och försöka få fram någon av alla de där bilderna som trängs i huvudet. Träffa vänner ska jag också göra och dansa och spela xbox och äta så mycket godis att jag ångrar mig.

2 kommentarer:

Fluff sa...

Heja tjejen! Hoppas det går vägen. Har ju liksom följt ditt skrivande i en hel del år.

Martina sa...

Tack! Ja, det ska bli roligt (hoppas jag) att höra vad läspanelen har för synpunkter :)