lördag 5 maj 2007

Ateljéavsked

Igår var jag och städade ur ateljén... eller städade gjorde jag inte, snarare rullade ihop mina påbörjade målardukar och färgtuber, tog mina saker och puffade åt sidan ateljéväninnans pärlaskar, tyghögar, presentpapper och spetsband.

Kändes lite sorgligt.
Kändes mest skönt.

Nu slipper jag den lilla gnagande känslan att jag borde spendera mer tid där. Använda den lokal som jag betalar för att ha, visserligen små summor, men ändå. Kanske jag hittar en ny ateljéplats som ligger närmare... någon gång i framtiden. Tills dess får det vara stökigt hemma istället. Att måla tar plats.


*

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ingen ateljé längre? Trist men dåligt samvete är itne kul. Själv har jag ateljén i hallen. Tog ner tavlorna från väggarna och tejpade upp duk istället. Nu hänger det två inte på långa vägar färdiga dukar på väggen som faktiskt inte alls är roliga att titta på.. men de är iaf nära! Jag tror att färgtuberna som står på golvet utsöndrar damm för de står ofta mjukt..

Anonym sa...

Tackar för övrigt för att jag har blivit utnämd till komentator :D