tisdag 1 maj 2007

Liten ytlig uppdatering


Fredag
: Skräckteater i Angered.

Lördag: Sniglar och oxfile på restaurang med Husmannen. Hyrde två filmer: Little miss sunshine och Elementarpartiklarna, (båda helt okej filmer utan att för den skull följa med mig särskilt länge). Lyxglass från Lejonet och Björnen.

Söndag: Invigning av Flamingodammen i Slottskogen... som visade sig vara Pingvindammen... tog ett tag innan min hjärna knöcklat om och justerat så att jag förstod varför "flammingosarna" varken var särskilt stora eller rosa.

Måndag: Cortegen i Göteborg. Massor med folk och motorförsedda åkdon. Folkligt. Gemytligt. Fyndigt. Ont i fötterna... för jag hade mina plattsulade Kinaskor i storlek 34. (Ska det vara Kinaskor ska det var smått).


*

2 kommentarer:

Anonym sa...

Det är ju en himla tur att du inte är så stor! Hade varit jobbigt med skor i stl 34 om du hade haft 40 på andra skor.

Anonym sa...

Elementarpartiklarna fanns med i line-upen på jobbet men jag läste länge Elementpartiklarna så jag fick inte ihop titeln med handlingen riktigt...trodde att det var en tecknad film.