fredag 27 april 2007

Deklaration


Då har man deklarerat då. För första gången på många år.

Margit tuggar på pennan och pratar högt för sig själv:

Kontrolluppgift 1? Yupp.
Kontrolluppgift 2? Stämmer.
Kontrolluppgift 3? Kan nog vara sant.

Sen ett litet sms. (Trots att mamma sa att jag inte fick göra så, för då får Skattetanterna mindre att göra och hinner rätta till fler ogiltig avdrag.) (Tror också att det var någon svart rubrik i tidningen: "Sms-deklaration ger skattechock".... eller nått åt det hållet i alla fall... skitsamma, är inte så lättchockad.)

Personnummer. Sifferunderskrift. Och: Sänd.

Din deklaration har nu kommit in till Skatteverket.

Fine.

*

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag har också sms-deklarerat men säg inget till din mor. Det här året kollade jag till och med att kontrolluppgifterna stämmde. Jag såg att jag hade fått pengar från Länsstyrelsen i stockholms län. Det förbryllade mig.

Martina sa...

Det var premiär för mig också - att kontrollera kontrolluppgifterna. VUXET! :D