torsdag 19 april 2007

Jomenvisstsirru!


Vaknade klockan sex. Göteborg ligger i jämngrått halvmörker och regnet strilar och knäpper mot tak och fönsterbräda.

En stor kopp te, Husmannens tjocksockor och müsli framför datorn. Möte på jobbet klockan nio där jag ska avlägga rapport att jag minsann är färdig med mitt.

Sedan en hel dag att göra vad jag vill. Som att kanske köpa en skurmopp. Fålla ett par byxor. Baka en kladdkaka och ligga i soffan och läsa.

Fy fasen vad vissa dagar är bättre än andra.

*

2 kommentarer:

Anonym sa...

Mmm. Jag har stått ute i två och en halv timmar (eller heter det timme?) och tittat på barnen när de har lekt... Det var inte varmt, speciellt inte den sista halvtimmen!

Martina sa...

Du skulle också ha lekt så hade du blivit varm... eller rymt och kommit hit. Husmannen har fler tjocksockar att låna ut :)