torsdag 26 april 2007

Tjejen som aldrig blev vald i brännboll

Nackdelen med bloggkartan.se är att där finns en lista att vara med på. En lista har en topp och en botten. Det lockar fram vissa instinkter.

Förutom att, med aning stänk av tvångsmässighet, kolla hur många som besökt min blogg sen sist:

"Mest kineser idag också."

... så kommer jag nu gräma mig om min blogg sjunker i populäritet, (två steg ner på listan sedan igår). Efter det kommer jag att bli desperat och gå igenom samma fas som i princip alla bloggare verkar gå igenom efter någon månads aktivt bloggande: att skriva många sexord efter varandra.

Att blogga är en bra övning i att tycka om sig själv även när andra inte är så tokintresserade, (förutom min på heltid anställda kommentator Kanina och en stundvis vikarierande Hanna). Tokintresse hade nog förövrigt gett mig skrämselhicka och blygselattack.

***

Av någon anledning gillar jag inte temat i detta inlägg. Det är som med pengar. Vissa saker pratar man inte högt om.

Jaja. Ont i halsen har jag också. Tackars liten mig.

*

2 kommentarer:

Anonym sa...

När jag loggar in på nybloggat står det att du har länkat till min blog under rubriken "Tjejen som aldrig blev vald i brännboll" och det kan ju stämma att jag inte blev..jag som inte ens använder plättvändaren.

Martina sa...

AHAHA! Sorry.
Borde kanske koda om rubriken: Aldrig! Tjejen som blev bollbränd i valet.

Plättvändare....? Har jag aldrig hört talas om. Du menar en gaffel?