onsdag 11 april 2007

Flickan utan nummerpresentatör


Det ringde någon.
Jag svarade inte.
Nu är ju nyfiken.

Telefonförsäljare?
Kanske från teatern jag ska på idag: "Vi har tyvärr drabbats av kräksjukan. Måste ställa in."
(Kräksjukan by the way.... västkustord... magsjuka heter det i mitt vokabulär... och då kan det komma ut från både från det ena eller andra hållet... bra med ord som sammanfattar...)

Husmannen tycker inte om när jag inte svarar i telefon.
Det gör nog inte jag heller.
Men nu var han inte hemma så han kunde irritera sig och nödgas svara.

Det kanske var kusinen?
Eller svärmor.

*

3 kommentarer:

Anonym sa...

Kusinen var det inte så svärmor är troligt...eller nån spännande person. Kanske fadern som ville nåt. Han skulle väl åka ner idag? Tyvärr så blir jag sen för tåget står stilla i skogen. Känns troligt. Ligger i tågs natur att vara sen pga signalfel och skogsstående.

Anonym sa...

Kusinen tar lite illa upp trots att det inte var hon som ringde..om hon hade ringt hade hon velat prata om dagens anställningsintervju och det är viktiga saker. Tror du att kan kan döda magfjärillar med insektsgift?

Martina sa...

Ha ha. Vilken sierska du är. Fadern ringde faktiskt och sa att tåget står stilla i skogen på grund av spårbrott. Tre och en halv timma sen. Skulle vara intressant att ta del av tågstatistiken - hur många föreseningar det blir. Trots allt åker man ju inte norrlandståget varje dag men det är ofta försenat.

Ooo. Magfjärilar dödar man med syre. Med att djupandas och räkna varje andetag. Eller ringa en uppmuntrande vän som svarar i telefon :)