fredag 20 april 2007

Ingen skurmopp köpte jag

Jag bakade ingen kladdkaka och läste ingen bok i soffan heller.
Chefen var nämligen på gott humör och gav mig nya uppgifter trots att jag mentalt befann mig på långhelg.

Ack ja, vad är en bal på slottet...

Gjorde i alla fall klart på nolltid. Om jag alltid skulle vara lika effektiv skulle min arbetstid sjunka till 20 timmar per månad. Med andra ord: en halv vecka. (En tanke värd att meditera lite mer över.)

Biverkningarna bestod i att den djupa koncentrationen gjorde mig en aning snarstucken.

Telefonen ringer: Prrrrring!
Jag:
*suck* Ja?... Det är Margit...
Någon stackare: Hej jag ringer från S och S-son. Jag söker någon ansvarig.
J: Vad gäller det?
N: Det gäller passioner.
J: Ursäkta?
N: Era passioner.
J: Våra vad?
N: Era pen-sions-för-säk-ring-ar.
J: Jaså dom. Du, det är mycket bättre om du ringer nästa vecka.

Sen ringer dom nästa vecka och ingen vågar säga nej och så ber vi dom ringa nästa vecka igen. Vi skulle behöva gå kurs.

*

Inga kommentarer: