lördag 1 november 2008

Allhelgona

Tvärs över gatan har träden fortfarande löven kvar och över det ett blekt lager frost. Skuggorna är långa och folk kurar bakom mössor och tjocka jackor. Snart ska jag iväg på vernissage och se på Kent Larssons tavlor, lämna tillbaka kläder och tända ett ljus för de som jag älskar men som inte längre finns kvar i denna värld.

Jag har inte fått någon ny anställning men ska däremot börja timvikariera, (hur jag nu ska hinna med det mellan alla mina andra intressen) och har inte hunnit med att städa på flera veckor (typ) men är ändå ganska tillfreds med oredan.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Vad ska du timvikariera som, Margott?

Nina sa...

Ja vem ska du vikariera som? Det verkar tyvärr som att ditt jobbande inkräktar på ditt bloggande så du måste nog sluta jobba.

Du har blivit utmanad i min blogg. (Förlåt..)

Martina sa...

Mats:
Som nånting... hemligt. Som nånting som ger torra händer och onda knän :)

Kanina:
Håller med. Jag borde verkligen inte jobba. Borde fortsätta leva mitt Jane Austen liv istället och kultivera mig.

Tack för utmaningen. Får se vad jag gör av den :)