fredag 19 juni 2009

Tjoho

Midsommarafton och min uppgift för dagen var att fotografera alla tavlor och göra bilderna klara för utskrift på måndag. Ett arbete som tog emot att utföra men som var roligt när jag väl kommit igång. På onsdag är det utställning och jag pendlar mellan pyrande nervositet, leda, stress, tvivel och en slags galen upprymdhet. Tänk ändå vad jag utsätter mig för alldeles frivilligt! Jag är väldigt stolt över mig själv.

Kvart i tolv och det har hunnit bli mörkt ute. Jag tänder ljuslyktorna i fönstret och lampan med det röda tyget, lägger kuddarna till rätta ovanpå madrassen, kopplar in musikhörlurarna i den bärbara datorn, öppnar dokumentet märkt del 4 och fortsätter skriva. En efterlängtad del av dagen, för det mesta.

3 kommentarer:

Nina sa...

Jag är också stolt över dig!

Jenny. sa...

Vad roligt! Kommer det finnas bilder från utställningen sen? :)

Martina sa...

Kanina (Lax):
Pju! Tack!


Jenny:
Självklart, eftersom du indirekt ber så snällt :)