söndag 13 december 2009

Hemrest

Offrade konserten med In Flames och tog tåget norrut för att överraska en genomvacker vän som fyllde trettio. Här är kallt och halt och med snö i antågande. Som vanligt känner jag mig aningen otillräcklig som inte lyckats klona mig själv för att umgås länge nog med alla dem som jag bryr mig om. I vanliga fall försöker jag vara rättvis, den här gången hade jag bestämt mig för att i första hand träffa brorsan. Oturligt nog verkar han ha förälskat sig och istället får jag hänga med en tjock storväxt katt som envisas med att prata med mig från sin plats inne i det mörka badrummet. Nåja.

Resans minus är förkylningen. Resan största plus är lilltösen, med den egna viljan och snuttefilten, som jag fick äran att ha i knäet ett tag medan festen surrade på runtomkring.

4 kommentarer:

Bert sa...

"Här är kallt och halt och med snö i antågande. "

Jaha - så det är inte Luleå, då?

Martina sa...

Jodå. Kallt och halt och snö som nu har landat :) Hur ser det ut i ditt Luleå?

Bert sa...

Ja, IDAG ja. !!!

Martina sa...

Trodde snö i antågande betydde snö på gång. Snö runt knuten. Snö vilken minut som helst nu. No?