fredag 27 juli 2007

Har jag sagt...

... att det regnar här i Göteborg?

Ösvarianten.
Jämngrått.
Duscheffekt.
Smatter mot plåttak.
Rubbet.

Förmodligen Englandsregnet som har hittat hit. Välkommen väta. Välkommen.

Tänker sätta mig i soffan och lyssna på talbok. Inte måla. Inte städa. Inte diska. Bara koka kaffe, lyssna på Anne Holts nya bok och vänta på att det är dags att inplastad gå och jobba.

Med lite tur kommer Harry Potter boken idag och muntrar upp. (Ja ja, kanske lite fånigt att beställa den.) Till helgen blir det äktenskapliga gräl om vem som ska få läsa den först. Jag eller Husmannen. Även om jag som oinskränkt drottning har vissa fördelaktiga rättigheter.


*

Uppdaterad:

Hå hå hå! Två sekunder stirra man bort och sen: Klarblå himmel!


*


Uppdaterad 2:

Hå hå! Sen regn igen. Ombyte förnöjer.



*

3 kommentarer:

Anonym sa...

Här är sol och över 20 grader. Det är ju det jag säger. Det är i norr man ska vara! Jag har också beställt Herr Potter men jag har beställt med vuxenutsidan så det är inte fåligt alls! Jag beställde den igår så det kommer ju dröja evighter innan jag får den... får väl strosa runt i solen tills den kommer ;)

Martina sa...

Trodde alla andra redan läst boken.


Nu åskar det också.

Anonym sa...

Det pratas lite här och var om det oväntade slutet så det är bäst att vi låser in oss i en underjordisk bunker tills vi har läst den så vi inte behöver eliminera någon.