torsdag 12 juli 2007

Regnigt mottagande

Förstår ni att det har regnat konstant här i Göteborg i typ tre veckor nu. Konstant. Tre veckor. Minst. Det var roligt i början. Men inte längre.

Jag räknar dock helt kallt med att det ska pausa imorgon för då ska jag och Mamman till skärgården med kaffetermosen, backgammonspelet och de smörade mackorna. Har jag bestämt.

Klockan ett är hon här. Jag har handlat och småstädat utan att överdriva. Skulle egentligen vilja förbereda lunchen också, göra paj och hacka sallad, men någon hejd på redigheten får det vara, annars vänder hon nog i dörren.


*

4 kommentarer:

Stifflert sa...

Åh, backgammon med mammsen och picnick låter finfint! Jag lärde min mamma att spela backgammon nu när hon var på semester hos mig.

Anonym sa...

Vill också! Fast jag fick spela bg med lillebror idag och det är ju faktiskt jättebra också.

Anonym sa...

Blev vädret bra? Här har det blivit varmt igen nu. Kramam mamsen från mig och be henne krama dig från mig.

Jenny. sa...

Hälsa då :)