söndag 29 juli 2007

Helgens bilder





I fredags kom jag fjolligt utskuttande från jobbet med ett paraply i ena handen och handväskan i den andra och steg in i en firmabil där Husmannen satt och var som han är med blåställsbyxor, inga sockar i sandalerna och en förnöjd aura. Åkturen gick till den lokala kvarterskrogen som jag trodde hade tappat stinget men som visade sig ha vässat gadden igen. Pasta med lax och kyckling med jox. Sedan hämtade vi ut det efterlängtade bokpaketet och jag kunde dra mig undan från världen. Ja, lite städning, möbelskrap och kaninprat (i dubbel bemärkelse) har också fått plats.


*

6 kommentarer:

Stifflert sa...

Fina bilder igen! Jag vill se fler av dina tavlor också. Snälla snälla snälla Margit, visa!!!

Martina sa...

Du har helt förstått hur jag fungerar: med tjat kommer man långt :) Smickrad blir jag ju såklart också. Ska överväga saken :)

Anonym sa...

Jag ser framför mig hur du skuttar ut med en sjal runt huvudet och kliver in i den dyra taklösa bilen för att åka på en weekend med fästmannen. Fina bilder som vanligt. Jag förlåter dig för att du hade med pottertext. Idag kommer den kansek nerdimpande hos mig! Fick meddelande från Bokus att de skickade den i fredags. Nu ska jag iväg på konstutställnig. Jag får skutta in i bussen istället och utan snygging som kör (eller det vet man inte..) men lämnar paraplyet hemma. Har du förlåtit kaninerna nu?

Martina sa...

Kaniner är nog typ nästan blinda har jag kommit fram till. Vi är numera överrens, men förtroendet... det kan bli svårt att bygga upp igen.

Anonym sa...

Det är ett allvarlig brott du har gjort dig skyldig till! I början av Potter står det uttryckligen att man inte får fota texten. Fast jag utgår väl från att du har tilstånd av Rowling själv.

Vad gäller kaninerna så har du nog rätt. Själv är jag hyfsat blind och kaninen Snövit bet syster i näsan en gång. Det är ju uppenbart att hon siktade på halsen.

Martina sa...

Rowling don´t mind. Gratis PR. Precis vad hon behöver.