fredag 21 september 2007

Hurtighetsmänniskan Mia Törnbladblom


Vissa avskyr ju den där människan Törnblom och blir väldigt provocerade. Jag tillhör den skaran som tycker att hon är klok.

En av hennes idéer är det här med Braboken som jag använder när mitt humör är på väg att sjunka. Att innan läggdags skriva ner det som jag har gjort bra, vad jag är tacksam över och hur jag vill att morgondagen ska se ut. En slags hjärntvätt.

Förlåtande självberöm är viktigt. Att se och uppskatta vad man har istället för det som saknas. Att vårda det dära häret och nuet.

-

3 kommentarer:

Anonym sa...

Jag gillade boken men inte riktigt hennes hurtighet i tv så jag låter bli att se på henne "live" för att inte förstöra boken också. Det är en så bra strategi att hon kunde ha kommit på den!

Martina sa...

Mycket klokt av dig att inse att man har ett val :)

Har inte sett henne på tv, men anar att jag också föredrar bokformatet. Och en bok. Inte tusen uppföljare.

Anonym sa...

Tänk att vi är så kloka! Vi skulle ju kunna ha en egen tv-serie..eller bok (utan uppföljare).