fredag 28 september 2007

Den ädla konsten att mingla


Den första gången klev jag rakt på utan att veta att torsdagen var för särskilt inbjudna.
Den andra gången kom jag i sista minuten och blev överöst med gratis tidningar och böcker som mässfolket inte orkade bära med sig hem igen.
Den tredje gången var igår och jag fick bara en gratis pocket och en tiondels talbok.

- Hej hej Jan.
- Hej hej Marika.
- Hej hej allt känt.




Sedan fick jag öva min hyffsat obefintliga talang i att mingla.

Så här gjorde jag:

Höll ett glas vin i ena handen.
Höll en papptallrik med ett berg mini-mat i den andra.
Log. Åt. Drack. Nickade och underströk min non-verbala dialog med att placera ögonbrynen i olika uttrycksfulla lägen.

Blev förskräckt när jag plötsligt förväntades säga något:

MingelMan: Jaså Margit, vad har du på gång då?
MingelMargit: ....
MingelMan: Ho ho...?
MingelMargit: ....

Måste måste måste öva mig i att kunna hålla samma egomonolog som alla gubbs verkar vara födda med att kunna. Att alltid ha ett svar på alla frågor.


-

4 kommentarer:

Anonym sa...

Hade du kul då?? Var du där som journalist eller författare??

Martina sa...

Som expertkommentator.

Anonym sa...

Jag tror du börjar bli vuxen. Lärt dig mingla =))

Martina sa...

Eller hur! Väldigt imponerad över mina dolda talanger. Vin, tilltugg och tunglåsning. Oslagbart :D