fredag 7 september 2007

Mais vous pleurez, Milord?

För att sudda bort drömmen om barn som frös ner sina egna fötter för att sedan kunna hacka av dem, gick jag morgonpromenad med en dammig blandning av Brigitte Bardot (!), Led Zeppelin, Disturb, Maria Callas, Ella Fitzgerald och Edit Piaf i hörlurarna.

Idag kommer en dryg stockholmare på besök. Inte på besök till mig personligen, men jag tror jag ska få äran att träffa honom.

Annars känns livet allmänt bläigt för tillfället.
Hur är det med dig då?

-

9 kommentarer:

Jenny. sa...

Också ganske bläigt.

Anonym sa...

Jotack! Bara fint. Har idag talat med folk i Australien, Sydafrika, Köpenhamn och Tallinn. Förutom en hel del samtal till Kristianstad och Luleå, Kiruna och Vittangi, förstås. Mycket att göra, alltså.

Ikväll konsert på Kulturens Hus. Fläskkvartetten med Freddie Wadling, Titiyo, Nicolai Dunger m.fl.

Så bläigt är det inte! ;-)

Stifflert sa...

Fan vad sjuk dröm! Du borde googla den.

Rätt bra med mig. Jag har ansiktat tigern och börjar så smått få ett mentalt övertag över den.

Anonym sa...

Du borde skriva ner dina drömmar och konkurera ut Stephen King. Drömmen kanske betydde att tacket hade åkt bort från dina fötter. Själv drömde jag att jag träffade David Letterman och hans son och om kjedjade galningar i en bussväntehall.

Helena sa...

Hey! tack tack tack för den snälla kommentarerna! grymt! nu ska jag läsa lite i din blogg. iaf, boken du läster nu tidresenärens hustru läste jag ut nyss, den var konstig och bra. tack hej!

Martina sa...

Småbläig dag som utvecklade sig till en urkdag... som nu fick lite skimmer när det ligger fina kommentarer på bloggen och väntar. Liksom himla roligt att ni finns.

Jenny:
Vad gör man. Inte ens idol på tv.

Bert:
Och gokonsert ska du gå på. Det är i Luleå det händer. Och i Berts värld. Du kanske kunde adoptera mig. Konserter, gourmet mat och frisk luft. Skulle jag kunna lära mig att leva med.

Stifflert:
Vad ska jag googla på? Barnbensamputering enligt frysmetod? :)

Bra att du börjar få övertag. Du är en stark tjej du.

kanina:
Den här drömmen var inte så läskig, mest skamlig och du är ganska bra på att drömma du också.

Hle:
Tack tack själv för att du kikade in. Du målar bra. Jo och boken är helt okej när man har kommit in i den.

Pär Westling sa...

Jodu.... Jag sliter ihjäl mig på en bensinstation, försöker få min musikler i munnen att fungera: Den så kallade emborchyren. (ambis brukar blåsare tala om...) Jag spelade en timme idag och de kändes som att jag inte skulle kunna prata efteråt. Då är man stiff i käften. Å så undrar jag om det inte kan vara måndag snart så jag får åka till pite.

Anonym sa...

Är det en bättre dag idag eller har bläbbigheten spridit sig över natten till idag? Jag tycker nog ändå att 10 i topp vad gäller drömmar är taliban/BG-drömmen.

Martina sa...

Pär Westling:
Emborchyren, jaså den! :)
Du får öva oftare!

Kaninen:
Bläigheten är lite halvkonstant för närvarande.
Haha, talibandrömmen hade jag glömt. Dom fuskade.