lördag 29 augusti 2009

Det blir ingen golf

Veckans uppiggningsförsök har fungerat bra. Jag har gjort allt som jag planerat förutom att elda.

Det blev bio och ett samtal om kopplingen mellan buddism och kognitiv terapi. I samma veva blev jag påmind om att livet är föränderligt och att ingenting är konstant. (För mig är det en befriande tanke som gör det lättare för mig att uppskatta det jag har och att kunna acceptera förändringar.) Veckan fortsatte med en middagsgäst som jag liksom vill ge allt vackert här i världen. Sen var det träning och arbete och blanketter och registrering på studentkåren. Jag lånade en bok på norska och bestämde mig till sist för att ta en paus från mitt prestigefyllda extraarbete. Ett svårt men förhoppningsvis bra beslut. Igår började skolan med en meterlång litteraturlista och en lektor som talade insiktsfullt om människans inre strävan efter konsensus istället för konflikt.

Inga kommentarer: