fredag 19 september 2008

Utmanad

För att få måla måste jag först ha klarat av andra saker som jobbsökande, blanketthanteringar och andra förnödenheter. Den här veckan har varit förhalningens vecka och istället för att ta itu med allt pronto så har jag smitit undan och styrt över min uppdämda kreativitet till annat, som att baka. Igår blev det tiramisù och till det gjorde jag lasagne och bjöd över en hungrig vän, (en fin tjej som har varit ledsen men som nu gladde mig med att skratta).

Och så har jag blivit utmanad av Maria, som är min stora idol och som jag därför måste lyda. En utmaning att nämna fem saker i min...

... frys:
- Tårta med brosk
- Chokladkaka med lite för stark apelsinsmak
- Godare chokladkaka
- Frysta (!) mangobitar
- Gräslök

... garderob:
- Tja, typ kläder
- Strandliggunderlag
- Påse med tygbitar
- Smutskläder
- ... och mer kläder

... väska:
- Pennor
- Små papperslappar med varierande tryck
- Försvarets hudsalva
- Öronhängen
- Kamera

... badrumsskåp:
Hoppla, jag har faktiskt inget badrumsskåp.

Jag skickar utmaningen vidare till:
Kanina, Jennyt, Stifflert, och Westling.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag vet allt om förhalning;) men du verkar ju kanalisera undanflyktsenergin åt helt rätt håll - tiramisù och lasagne är ju aldrig fel:)

Martina sa...

Ja, det är svårt att bli besviken på sig själv medan man är sysselsatt med att äta en världsgod tirmisu :) Man blir klokare med åren :)