onsdag 17 september 2008

Bokfaser

På senare tid har jag haft en oroväckande dragning till pastellfärgade böcker. En hel dag låg jag i soffan och fnittrade åt Emma Hambergs bok Mossvikenfruar och nu har en bok av Marian Keyes smygit sig in i bokhyllan och ligger där och väntar som en efterlängtad skatt. Jag har gjort några ståndaktiga försök att läsa Benazir Bhutto, Naomi Klein och Virginia Wolf men utan att kunna bibehålla koncentrationen under några längre stunder. Kanske är detta pastellande en bieffekt efter att jag slutade missbruka deckare?
Min tyska bokläsning ser jag lite som botgöring.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Det kanske är så att de tre damerna inte bjuder på en direkt rafflande läsning? Jag har försökt läsa Ms Wolf, men det går alltid så segt att jag tänker "nästa gång"...

Anonym sa...

Mot fyren. Gäsp...
Vill du fortsätta fnittra med Hamberg så rekommenderar jag Brunstkalendern.

Martina sa...

Matildas fikarum:
Jo, känns bättre att skylla på orafflighet än min egen bristande koncentrationsförmåga :) Wolf använder så rysligt långa meningar.

Annapanna:
Mot fyren ja. Precis den. Skulle vara en av hennes mest "utåtriktade böcker" men tja, nja. Brunstkalendern lyssnar jag faktiskt på som talbok, betydligt kortare meningar än Wolf :)

Anonym sa...

du har blivit utmanad, se i min blogg=)