torsdag 25 september 2008

Margit goes Rocky Balboa

Några gånger nu har jag varit och tränat BodyCombat, en svettig träningsform med slag och sparkar som gör att man får ut alla aggressioner som man inte tror att man går och bär på. Då och då byts koreografin ut och jag saknar redan hals-snäppar-slaget men uppskattar spräcka-ögonbrynet-med-armbågen-slaget. Uppskattar också själva coolhetsfaktorn. Även om jag än så länge mest ser ut som om jag står och twistar istället för att lägga in den ena knockouten efter den andra. Ytterligare en bonus är också att Husmannen får träna upp sina reflexer.


2 kommentarer:

Anonym sa...

Hahaha, combat är grymt kul och en sann endorfinkick!!! :D Är det Les Mills klasser de har, där du tränar?

Martina sa...

Jomenvisst, det är det nog, Les Mills, jag tränar på Sportlife. Roligt att du har hittat hit, välkommen.