fredag 5 september 2008

Fredagsbestyr


Har målat med (efter?) ett foto som förlaga. Det är svårt att koncentrera sig på något som redan är givet och samtidigt ge bilden en egen känsla och prägel. Tavlan blir inte lika personlig men kräver å andra sidan inte heller lika mycket energi. Får se hur och om jag ska måla vidare, först ska den få vila några dagar.

Snart ska jag iväg och göra ärenden, gå på apoteket och sedan handla mat inför ikväll. Det ska dyka upp besöksfolk som vill ha bakad potatis med ädelostsås, sallad, bröd och dryck. Till efterrätt ska de få tårta med brosk och en valfri miniflaska med sprit.

-

4 kommentarer:

Jenny. sa...

Jag fattar inte HUR duktig du är, alla skuggor o allt...! :) Men vem är snubben, han blir jag rädd för...:/

Martina sa...

:)
Jo, men snubben är nog lite ond, men sjöng fint under en parksammankomst med hämtmat och vin. Ingen jag känner direkt.

Anonym sa...

jisses vilken konstnär du är, vill beställa en tavla på var och en av mina hundar och mitt barnbarn...går det för sig innan hon blir erkänd?

Martina sa...

Haha, söt du är :)
En tavla på var och en av alla dina mängder med hundar? Om man placerar dem i hög så borde det kanske gå snabbare att måla av? ;)