fredag 10 oktober 2008

Meh

Det är oktober men ändå varmt. Igår satt folk på parkbänkarna och slöt ögonen mot solen. Idag regnar det. På nyheterna sprider man domedagsstämning, kungaparet har varit och hälsat på i våra kvarter, Husmannen roar sig med att jobba över och jag ska snart iväg och träna.

Mailade nyss min handläggare på arbetsförmedlingen och redovisade en lång lista med sökta jobb och blev lite nedslagen över det stora antalet som inte vill ha mig, (appropå positivt tänkande). För att hålla näsan ovanför vattenytan kämpar jag med att strukturera mina dagar och fyller dem så gott jag kan med olika projekt och dagsuppgifter. Får jag inte jobb snart kommer jag att bli helt utarbetad.

Trevlig helg!

2 kommentarer:

Jenny. sa...

Ironi på hög nivå...Jag håller tummarna. Det är som trisslotten det här, plötsligt händer det. Det är jävla jobbigt innan bara. Hejaheja!

Martina sa...

Ironi, på gränsen till bitterhet :)
Men tack för peppet! :)