onsdag 13 juni 2007

Det här med semester...

Plan A:

05.00 Stiger upp och motionerar.
06.00 Äter frukost och duschar.
06.30 Målar eller skriver.
09.00 Cyklar till stranden (med en cykel jag ännu inte äger).
11.30 Cyklar hem för lunch.
13.00 Målar igen.
15.00 Fri aktivitet.

(Och sen kom Gud och sa: Varsågod, vill du ha en kaka?)


Plan B:

11.00 Häller ut mig själv ur sängen. Tar med kudde och täcke till soffan och ser något program om sjuka hundar/svartvita indianer/simpson/repris av Plus-Sverker.
13.00 Masar mig från teven till kylskåpet och letar fram matrester från gårdagen.
13.15 Hör att grannarna plaskar i den uppblåsbara poolen och får dåligt samvete för att jag inte går ut.
13.17 Drar ner persiennerna lite till och låtsas att jag inte är hemma.
17.00 Vaknar igen och tänker: Va fan, man kanske skulle göra något vettigt.

17.09 Släpar tillbaka täcke och kudde till sängen.
17.13 Slår på datorn.
18.30 Äter fil med nersmulade hårdbröskivor.

21.00 Ser på kvällens brittiska deckare.




Som erfaren arbetslös är det där med semester inte det enklaste.

Plan A eller Plan B?


*

5 kommentarer:

Stifflert sa...

Ha ha ha!! Du kanske ska bygga upp en plan C också som är ett slags mellanting. Att kliva upp kl 5 på semestern är ju helt galet!

Martina sa...

Lite galet kanske. Funderade på om plan C kunde vara att resa bort och anpassa mig efter någon annans semestervanor. Semesterprao liksom.

Stifflert sa...

Jag tycker att det låter som den bästa planen hittills. Do it!!

Anonym sa...

Att gå och lägga sig kl.5 låter annars mer hemult. Umeå har en bra tidzon har jag hört... ingen press allstå! ;D

Anonym sa...

Hej jag här igen. Glömde berömma din tv. Jättefin :D Så tada