fredag 15 juni 2007

Skenet bedrar på känd klädaffär!

Var och hade köpångest på stan när jag fick syn på en grå medelålders man med sportig väska och halvrock á la finare kommungubbetyp. Han tog en svart klänning från galjen. Höll upp den mot kroppen. Böt mot en annan storlek och försvann med självsäkra steg mot provhytten.

Nämen! tänkte jag och blev glad. Det här måste jag nästan se på närmare håll: två håriga/välvaxade ben som sticker fram under provhytten med en söt liten volang som svajar i knähöjd. Med min fördomsfulla syn på världen hade jag tänkt att "sådana" försynt skyndade sig att betala innan de raskt pulade ner påsen i en annan påse från någon butik med många verktyg. Inte helt rakryggade ställa sig i provhytten.

Blev besviken när klänningen visade sig vara till någon annan.


*

Inga kommentarer: