torsdag 21 juni 2007

Efter regn kommer sol

Har aningen frisörfobi och är därför småstolt över att ha klippt mig två gånger i år. Jag bokade tid, gick dit, gav en svamlande invecklad antydan till hur jag ville ha min frisyr, lyssnade, försökte vara lite personlig, falsettskrattade och sneglade mot saxhanden som gjorde tvärtom hur jag ville att den skulle göra.
Frisyren blev kass men jag är stolt över att jag hade en slags dialog med frisörskan.

Sen har jag provat kläder och inte gett upp när första plagget inte satt som gjutet. Gick igenom hela tre lass kläder och kände mig som en riktig glidare som använde herrarnas omklädningsrum istället för att köa tre timmar till tjejernas.

Jo.

Imorgon reser vi till Kroatien och idag är det tydligen Husmannens tur att sura. Ovanligt.


*

7 kommentarer:

Jenny. sa...

Ha,ha, du måste ringa mig innan du klipper dig så jag kan diktera för dig vad du ska säga för att det ska bli rätt ju...

Ha det bäst i Kroatien och kom ihåg att på bussar är alla normala...;)

Anonym sa...

Glad kroatien som man brukar säga!

Anonym sa...

Glad kroatien som man brukar säga!

Anonym sa...

oj..var inte meningen att det skulle bli två..fast det är klart att jag önskar dig ju minst tre gånger en lycklig resa och en bra midsommar. Lägg husmannen under kudden så drömmer du om blommor. Kram

Anonym sa...

Saknar ditt bloggeri... Du måste komma hem nu!

Jenny. sa...

Amen ÅÅÅÅHH, hur länge kan man vara borta...

Vad är väl Kroatien...annat än trist...o tråkigt...o trist...och...alldeles alldeles underbart kanske då förstås...

Martina sa...

:)Söta ni är.

Jenny: Jo. Nästa gång ska jag ha dig online i luren när jag sitter i frisörstolen. Bäst så.

Kanina: Anävnde faktiskt Johannes som huvudkudde. Drömde om bussolyckor med lösa armar och blodmos. Ingen kan drömma som jag :)