onsdag 6 juni 2007

Förberedelse

Hela Sverige är ledig.
Det är tropisk hetta ute.
Moi har suttit inne hela dagen och arbetat hårt. (Husmannen ler nu överseende.)

Ska snart börja pensla mackorna med olivolja, lägga på mozarella och tandoorikyckling. Massproducera till alla mina (7!) vänner. Picknickfestival stundar. Om ingen vän kommer (de envisas alla med ett "kanske" i svaret) är det tur att Husmannen har en tänjbar magsäck och även främlingar kan behöva en smörgås då och då.

/Cateringbruden som går via magen till folks hjärtan


EDIT:

Det kom två av alla mina (7!) inbjudna bekanta, men de hade i sin tur diverse bonusar med sig så totalt blev vi en redig och väldigt charmig bunt.


Smörgåsarna blev typ uppätna trotst att de serverades från en skokartong.


*

4 kommentarer:

Anonym sa...

Med de mackorna så har du nog inga problem att skaffa nya vänner! Blir hungrig av bara tanken. Ojoj. Skulle ha varit där!

Anonym sa...

Din klocka på komentarerna går fortfarande 1 timme före. Trodde nästan att jag hade förlorat en dag när jag läste 7 juni.

Anonym sa...

Ett smurfbarn! Inte alla som har sånna i sitt sällskap

Martina sa...

Anonym1: Vet fortfarande inte vilken tidszon jag lever i. Just nu står det Chisinau... Ganska nära i alla fall.

Anonym2: Mm, små gröna ungar som glatt delar med sig från chipspåsen (vår) - efter att först ha slickat i sig all go krydda :)