tisdag 19 juni 2007

Mutter mutter mutter mutter mutter mutter morr

Argdag. Vissa dagar är så där allmänt skit av ingen speciell anledning alls. Man vaknar och sen är de där - aviga och trumpna som fan.

Efter att ha tjurat i soffan tänkte jag att jag skulle gå och fika. Kinaskorna (1) slirade och gav (2) skavsår, så jag tog av mig och gick barfota. Muttrade för mig själv och fantasierade om stora släktgräl med slagsmål, (en uppiggande tanke.) Trampade på en snorig (3) snigel som klibbade fast under fotsulan och lockade till sig en liten ansamling smågrus.

Caféet jag tänkt besöka drivs av opålitliga snorungar och hade därför (4) inte öppet. Bestämmer mig för att trotsa min folkskygga sida fortsätta till stranden. Lägger ut en handduk och krånglar på mig bikinin som för övrigt är i (5) minsta laget. Då går solen i moln. Gömmer sig sådär alldeles vid molnkanten och ser ut att när som helst glida fram igen. Det gör den inte. Sanden är (6) blöt och det börjar (7) blåsa. Resten av himlen är blå och det var väl själva fan att man måste ta på sig tröjan igen.

Väl hemma upptäcker man att det he
mbakta frysta brödet bara behöver ett mikrodopp i diskvattnet för att luckras upp och bli till en (8) svabbig blump. Att den nyligen påfyllda kaffeburken inte heller är så (9) resistant mot diskvatten. Att det går alldeles för snabbt att råka glänta på locket för mycket och hälften av lunchmakaronerna (10) försvinner med kokvattnet.


*

4 kommentarer:

Anonym sa...

Oj vilken skitdag! Hade passat bättre med regn och åska redan från början så du kunde ha stannat inne och tittat på film eller nåt. Ibland passar inte vädret humöret. Skickar en varm tanke och imaginär kram. Känns det bättre nu? Här är en till kram ifall att den första inte gjorde jobbet ordentligt.

Stifflert sa...

Men... vad tusan skulle du diska brödet och kaffet för? Brukar du inte fika före du diskar?

Jenny. sa...

HA HA HAAA!! *kikna,dö* Förjävla härligt det är att vara människa!

Martina sa...

Kaninan: Kramen hjälpte nog. Tack.

Stifflert: Brukar inte alla diska brödet och kaffet? Very praktish.

Jenny: Värst vilken liten solstråle man kan var då.

:)