måndag 4 juni 2007

Terapitid


Motivation- och inspirationsprat idag på terapin om vad jag kan göra av min blivande ledighet. Som: Strand-sight-seeing i Göteborg. Bege mig hemifrån tidigt på morgonen och sätta mig på en buss till outforskade Hovås. Fiskebäck. Askim. Att där tydligen ska finnas smarta manetnät och sand. Stränder utan ouppnålig hippfaktor.

Som norrlänning: fortfarande främmande för klippor, krabbor och maneter. Som Margit: fortfarande främmande för dy och slemmiga alger.

Fick lära mig vad (1) en strandväska bör innehålla, (basic eller lyx varianten). Att (2) min terapeuts hund snart ska få valpar och att (3) man kan öka sin muskelmängd bara genom att tänka att man gör armhävningar. Hennes teori är således att man då också kan tänka sig smal - och snygg.

Att eventuellt trappa ner mina terapibesök har diskuterats.


- Du känns ganska stabil nu, säger hon.

Och jag håller med. Lite bävande. Lite stolt. Ungen redo att lämna boet. Flax flax.


*

Inga kommentarer: