fredag 19 oktober 2007

Fredag

Vartannat steg får jag en impuls att stanna och fotografera. Just nu är hösten som vackrast här i Göteborg med långa skuggor, morgonfrost och färger. Parkarbetarna blåser ihop löven till små högar, bort från gräsmattorna och gångstråken, och jag kan inte låta bli att passera rakt igenom.

Dagen började med morgonmöte på kontoret, tre koppar kaffe och nyheterna på Internet. Telefonsamtal från en ilsken tant, svar på de sista arbetsmailen och skratt åt arbetskollegans knarrande stol. Nu är jag hemma igen och har packat väskan inför resan norröver. Ser faktiskt fram emot alla timmar på tåget då jag ska arbeta undan det sista, läsa och bara vara. (Det var ingen ironi i den sista meningen.)

Undrar om jag kommer ångra att jag inte tar på mig vinterjackan. Har glömt bort hur kallt tre grader är.


-

4 kommentarer:

Anonym sa...

våga ta jacka! tre grader är INTE varmt!
puss/hoowa

Anonym sa...

Lär dig av din lite mindre syster, som inte tog med sig en jacka, på sin resa norröver. Hon frös! Nu har hon jacka och jag tror att hon fryser fortfarande.

HELLO POW WOW sa...

nää...alla bilder är inte mina egna. vissa är det, men många är sånt jag hittat och scannat/sparat och plockat ihop i min fantastiska inspiration file! wow va. men liksom...hurra vem är du?

Martina sa...

Men hej Hoowa! Tack och lov. Jag hann inte lyssna på dig innan jag for.

Inte på Storasyster heller.

Det snöade ju när jag kom fram.

Frös gjorde jag, men gick snabbt, så då gick det över.



HELLO POW WOW:
Tack för svar. Var nyfiken bara. Fina bilder du har på din blogg och svårt att avgöra vilka som var dina egna eller andras. Och jo, wow.

:)