fredag 26 oktober 2007

Yo Luleå


Varje gång jag kommer hem till Luleå ställer jag mig frågan om jag någon gång kommer flytta tillbaka. Till blåsten som finns bakom varje knut, till södra och norra hamnen, de späda björkarna och dialekten.

På plussidan finns alla förunderligt trevliga människor. Och Kulturens Hus. Vilket bygge! Lokaler som inspirerar, drar och lugnar. Imponerande på alla sätt och vis.


För tillfället ligger mamma i soffan och snarkar. Lillebror bär möbler någonstans. Snart kommer han hit för att förlora i backgammon.


-

5 kommentarer:

Anonym sa...

Hur det än blir....

Du är välkommen!

Anonym sa...

Akta dig. Lillebror har blivit riktigt bra på BG. Han har tränat i smyg. En till fördel med Luleå är att man har BG-kompisar där.

Stifflert sa...

Nä... inte flytta upp när jag flyttar ner!

Martina sa...

bert:
Tackar tackar.

kanina:
Tss, inte vann han.

Stifflert:
Göteborg får ju ett till plus när du flyttar hit.

Anonym sa...

Säg som det är. Du har också tjyvtränat!