tisdag 9 oktober 2007

Kändis-Margit skapar rubriker i hemlighet


Idag ringde journalisten.

Jag sa:

Att jag hade funderat mycket. Och kommit fram till nej. Så värst bra kändes det inte med namn och bild och hej och hå.

Då sa han:

Att det var okej och att det viktiga faktiskt är vad jag har att säga, inte ser ut eller heter.

Jaha.

Så nu har jag låtsasintervjuat mig själv framför spegeln. På det hela taget framstod jag som oerhört självupptagen, präktig och med en tendens att börja varje mening med Jag känner.... Måste öva lite till. Skruva på håret och vända blicken inåt. Använda ord som passar i text.


-

2 kommentarer:

Stifflert sa...

Jamen dåså. Då kan du ju inspirera folk utan att de vet att det är du som är inspiratören. Förresten... ska du ändå inte vara med på bild behöver du väl inte hålla på och skruva på håret. Det syns ju inte i texten.

Martina sa...

Hade jag haft mustasch eller glasögon hade jag kunnat fingra på dem. Nu får jag nöjda mig med att skruva på håret.