tisdag 11 mars 2008

...


Vårtecken:

En styck snigel med eget hus.
Ett gäng döda daggmaskar.

-

8 kommentarer:

Anonym sa...

En snigel, i mars?! :)

Martina sa...

Hej och roligt att du hittade hit!

Helt vansinnigt med sniglar redan nu, men det knoppar på träden och vårblommorna är halvt utslagna.

Anonym sa...

Nästa gång du ser en snigel tycker jag att du ska ta kort så att jag får se :D

Martina sa...

Men vafalls människa, tror du jag hitt'på't? :)

Får väl fota nästa gång då. En bild säger mer än tusen ord, som man säger...

Anonym sa...

Haha, näe inte att du har hittat på men att se en snigel i mars är väl rekord? Jag kommer nog inte att få se någon snigel förräns i juni, tidigast :/

Nu låter det ju även som att jag är galen i sniglar, vilket jag kanske är.. ;P

Martina sa...

Det är nog rekord, men vi har nog haft en ovanligt varm vinter. Och tack vare dig har jag gått och glott i backen för att hitta en till att fota, men än så länge har jag inte sett nån mer. Det kanske var en tidigt utvecklad snigel... före sin ålder liksom.

Anonym sa...

Hitills har det inte krypit fram några sniglar i Umeå iaf. Även om det inte är så mycket snö på gångvägarna så skylle de behöva både cyklop och överlevnadsoverall för att klara sig här.

Martina sa...

Vilket hade sett väldigt sött ut.